- 23 tipů pro lepší spánek v horku

7. srpna 2017 v 0:05 | Lena |  - Rady a tipy zajímavé

Ach, to horko! Také Vám v těchto letních dnech kape pot i z nosu? Pokud se ručička teploměru večer, v místnosti určené ke spánku vyšplhá na 27 °C tak, jako u nás, rozhodně nepohrdněte následujícími tipy pro ochlazení a zkvalitnění spánku. Přidala jsem zde i své vlastní, vyzkoušené praktiky.


Spěte nazí
Máte-li možnost, poctěte svou postel nahotou. Takto se spí nejlépe. Pokud je toto řešení pro Vás příliš hrr a na své kůži jednoznačně potřebujete cítit oděv, pak dejte přednost oděvu z bavlny. Světlé oblečení z lehké bavlny je prodyšné a vynikající pro podporu cirkulace vzduchu v místnosti. Příjemně se spí i v kvalitním saténu. Polyester nedoporučuji.


Povlečení vložte do mrazáku
Pokud se Vám chce :), několik minut před spaním vložte povlečení na chvíli do mrazáku, popř. ledničky. Šup s ním do plastového sáčku, pokud si nechcete užít aromaterapii s vůní ledničkových potravin. Sice Vás toto nebude chladit celou noc, přesto Vám tento trik poskytne alespoň krátký oddech od tepla a vlhka.

Zmražená PRT lahev
Ano, pochopili jste správně. Slovíčko vyznačeno velkými písmeny jsem popletla záměrně, aby jste se trošku zasmáli :). Ovšem, zní to hezky, ne? Naplňte si PET lahev vodou a nechte zmrazit. Před spaním si ji pak položte vedle postele, ideálně na větší mísu, ať do ní může odkapávat zkondenzovaná voda.

Opačný ventilátor
Umístěte svůj ventilátor do okna, nastavte otáčení proti směru hodinových ručiček, aby foukal horký vzduch ven, místo toho, aby zůstával v ložnici.

Trik s ledem
Zatímco jeden ventilátor jste nechali v okně, druhý nechte uvnitř. Umístěte před něj do mělké pánve či mísy ledové kostky, což vytvoří příjemnou chladivou mlhu.

Spěte jako Egypťan
Namočte ručník do studené-vlažné vody, vyždímejte jej, položte na další, suchý, a tímto ochlazujícím kompletem se přikryjte.

Vytvořte průvan
V místnosti, kde chrupkáte by neměl stát vzduch. Jemně otevřené dveře zajistí potřebnou cirkulaci vzduchu. Pozor, nepřehánět. Silný průvan není příliš vhodný.

Ochlaďte strategická místa na těle
Je možno použít chladivé polštářky na speciální body, jakými jsou zápěstí, krk, lokty, slabiny, kotníky a kolena.

Kupte si chladící podložku
Stejně jako existuje zahřívací podložka, známe také chladící. Snadná dostupnost na internetu.

Sólo spáč
I když jste možná milovníci spooningu, občas i s něčím navíc, vězte, že tím se určitě neochladíte. Tudíž během teplých nocí je lepší spát odděleně, protože dva vyprodukují mnohem více tepla než jeden.

Na Tarzana
Vytáhněte houpací síť a zkuste spát v ní.

Doplňte si zásobník
Než půjdete do hajan, dejte si sklenici vody. Noční pocení může vést k dehydrataci, čemuž je dobré zabránit.

Ochlaďte se sprchou
Hodinu před spánkem si dejte studenou sprchu. Na chvíli Vás sice probere, ale to brzy přejde a Vy půjdete do postele chladnější.

Spěte co nejníže
Jelikož teplý vzduch se samozřejmě drží nahoře, zkuste spát co nejníže. Pokud bydlíte v rodinném domě, zde pokud možno v přízemí. Pokud v bytě, tak co nejblíže k podlaze.

Vypněte všechna světla
Vypněte úplně všechny zdroje světla, protože i ty vydávají malý, ale přesto oteplující výdej, což během horké noci určitě nepotřebujeme.

Vyvěste vlajku
Ochlaďte ložnici zavěšením vlhkého ručníku před otevřeným oknem. Vítr, který foukne dovnitř, rychle sníží teplotu v místnosti.

Správná poloha
Na loži zaujměte polohu zvanou OREL. Spočívá v tom, že se ramena ani nohy navzájem nedotýkají.

Sporák nezapínejte
Pokud možno, nezapínejte jakékoliv elektrické či plynové sporáky, protože ty opět přidají pár stupňů navíc. Co se týče samotného jídla, ideální jsou ochlazující potraviny, což je především ovoce a zelenina.

Udržujte chladné nohy
V této věci je doporučováno namočit si nohy do nádoby se studenou vodou. Je možno dát ji rovněž k posteli, aby bylo možno ochladit se i během noci. Zde ovšem pozor, ženy, které mají oslabenu ►sakrální čakru◄ mohou díky této praktice vyvolat menses krvácení. Toto jsem vypozorovala léty na různých ženách. Pokud chcete ochladit nohy jiným způsobem, je vhodné pokládat si chladnější kapesník na kotníky.

V noci vše vypněte
Stejně jako jste vypnuli veškeré zdroje světla, učiňte tak se všemi spotřebiči, včetně mobilních telefonů a nabíječek.

Domácí tábor
Pokud máte vlastní zahradu, máte vyhráno, spaní venku pod širákem, nebo ve stanu je příjemné změna.

Pohanka to jistí
1 - Pořiďte si polštářek s výplní, která je složena z pohankových slupek. Vložte jej do mrazáku, poté použijte místo klasického polštáře.

2 - Naplňte ponožku rýží, zavažte ji, dejte na hodinu do mrazáku, poté pod krk. Na třicet minut Vás tato praktika ochladí, což by mělo postačit do doby, než neusnete.

Vyměňte široké matrace
Když teplota v noci stoupne, veškeré komfortní matrace s pamětí Vás neochladí. Pokuste se je v horkých nocích vyměnit za něco s tenším povrchem.

Věřím, že Vám tyto tipy pomohly ke zkvalitnění vašeho usínání a spánku. Vyspěte se tedy do růžova.

Lena

Vše výše řečené užívejte s ohledem na váš zdravotní stav




 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Aktuální články

Reklama