- Ledviny > co jim prospívá a škodí

27. prosince 2016 v 0:44 | Lena |  - Zdraví A-Z
Ledviny, tak jako každý orgán mají nezastupitelné místo pro řádnou funkci našeho organismu a jeho zdraví. Filtrují naši krev, produkují hormony, absorbují minerály, produkují moč, odstraňují toxiny a neutralizují kyseliny. Pokud Vás bolí klouby, kosti, jejich funkce slábne a je zablokována, jak na bázi energetické, tak hmotné. Naše ledviny si zaslouží řádnou porci Lásky.



Poškození, nebo stálý pokles rezerv a funkce ledvin může často zůstat bez povšimnutí po celá léta. Naše ledviny mohou ještě plnit svou funkci s pouhými 20% jejich kapacity. To je důvod, proč je tak důležité, abychom jim věnovali pozornost a péči, než bude příliš pozdě.



Seznam běžných zvyklostí, které kladou velký tlak na ledviny a mohou způsobit jejich vážné poškození, které je pomalé a plíživé.


Nedostatek pitné vody
Nejdůležitější funkcí ledvin je filtrovat krev, odstraňovat toxiny a odpadní materiál. Když nemáme v průběhu dne dostatek vody, může to způsobit vážné škody na těle.

Nadbytek soli v potravě
Naše tělo potřebuje sodík, sůl pro správnou činnost. Většina lidí však spotřebuje příliš mnoho soli, které mohou zvyšovat krevní tlak a dát tak hodně stresu ledvinám. Je zde jisté orientační pravidlo, DDD soli nemá překročit 5 g.

Zadržování pocitu na močení
Mnoho osob ignoruje nutkání jít, jelikož jsou příliš zaneprázdněni, nebo nechtějí využívat veřejné toalety. Časté zadržování uriny může vést k selhání ledvin, ledvinovým kamenům a inkontinenci. Takže naslouchejme svému tělu, když volá.

Nadbytek cukrů
Vědecké studie ukazují, že lidé, kteří konzumují 2 nebo více sladkých nápojů denně, mají větší pravděpodobnost, že se v moči objeví bílkovina. Bílkovina v moči je prvním příznakem, že ledviny neplní svou funkci, jak by měly.

Nedostatek vitamínů a minerálů v potravě
Dostatek čerstvé zeleniny a ovoce je důležitý pro naše celkové zdraví a dobrou funkci ledvin. Malé množství může zvýšit riziko vzniku ledvinových kamenů, nebo selhání ledvin. Vitamin B6 a hořčík, jsou mimořádně důležité, aby se snížilo riziko vzniku ledvinových kamenů.

Mnoho živočišných bílkovin
Přílišná konzumace bílkovin, zejména červeného masa, zvyšuje metabolickou zátěž na ledviny. Takže více bílkovin ve stravě znamená, že naše ledviny musí pracovat tvrději a to může vést k jejich poškození, nebo dysfunkci.

Nedostatek spánku
Chronický nedostatek spánku je spojen s mnoha chorobami a onemocněními ledvin. Během noci naše tělo provádí opravy poškozených tkání ledvin.

Káva s cukrem
Stejně jako sůl, tak i kofein může zvyšovat krevní tlak a vysilovat ledviny. Postupem času může nadměrná konzumace kávy vést k jejich poškození.

Konzumace alkoholu
I když není od věci dát si občas sklenku vína, nebo piva, nic se nemá přehánět. Alkohol je v podstatě toxin, který klade velkou zátěž na naše ledviny a játra. Rádoby "vtipně" míněný názor, který mnoho lidí s oblibou prezentuje, že tělo musí jít do "hrobu" zhuntované, je velmi hloupý a nezodpovědný.

Nadužívání léků proti bolesti
Příliš mnoho osob užívá léky proti bolesti, ikdyž to není nutné, zatímco existuje mnoho jiných metod. Nadměrné užívání, nebo zneužívání léků proti bolesti může vést k vážnému poškození jater a ledvin.



 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Aktuální články

Reklama