- Jak na ploché bříško + typy bříšek

25. července 2016 v 0:44 | Lena |  - Pohybem k harmonii
Trenér James Duigan tvrdí: "Většina lidí se domnívá, že nejlepší způsob, jak získat ploché bříško, jsou stovky různých cviků v tréninkovém sále. Tak to ale vůbec není." Tento muž je pokládán za jednoho z nejlepších odborníků na formování štíhlého a zdravého těla. Trvá na tom, že pokud jde o ploché břicho, žádný univerzální recept neexistuje. Existuje pět základních typů břicha a každý z nich si žádá jiný postup. Podívejme se tedy, jaké je to naše a jak zlepšit metabolismus v této části tak, abychom jej měly menší, nebo ukázkově ploché.




PNEUMATIKA

Tento typ je typický především pro lidi, kteří vedou sedavý způsob života a jsou citově vázáni na sladkosti. Poradit si s tímto typem bříška je jednoduché a není nutné týrat se v tělocvičně. Postačí upravit jídelníček. Pokud se málo pohybujete a jíte mnoho rafinovaného cukru, pečiva, bílého chleba a koláčů, je dost logické, že Vám narostlo velké břicho se záhyby. Tuk se Vám bude ukládat i na bocích a stehnech, - říká p. James.


Rychlý plán nápravy
> Omezte spotřebu alkoholu. To je skutečná bomba. Líh je de facto cukr. Stejně jako všechny nepotřebné sacharidy se alkohol ukládá do tukových tkání v pase. Kdekdo zná pojem "pivní bříško", málokdo však slyšel o "vinném pase", což je opuchlé břicho, které se směrem dolů rozšiřuje. Můžete se občas napít, ale pokud chcete mít ploché břicho, budete muset omezit množství. Poté, co alespoň na dva týdny stopnete alkohol >
> změňte jídelníček: Žádné polotovary, žádné nízkokalorické dobrůtky. Žádný cukr, sůl a konzervanty. Žádná éčka vylepšující chuť. Pouze přírodní, výživné jídlo. Konzumujte čerstvé potraviny: ryby, vejce, maso od farmářů, zeleninu, ořechy, avokádo. Budete se muset začít více hýbat. Pokud tělocvična není nic pro Vás, začněte s dlouhými procházkami. Později přidejte ranní rozcvičku: dřepy, nebo jóga jsou ideální.

Hlavní rada: Až se příště budete po těžkém pracovním dni chtít odměnit kouskem dortu, přiložte si ho na chvíli k břichu. A představte si, že tento kousek vypadá právě takhle! Velice motivační!


STRESOVÉ

S tímto typem bříška se nejčastěji setkáváme u perfekcionistů. To jsou lidé, kterým nikdy nic nestačí a kteří nikdy nikam nestihnou přijít včas. Kvůli stresu trpí tzv. syndromem podrážděného střeva, což se často projevuje vzedmutím břicha. Pokud takové břicho máte, znamená to, že tuk je soustředěn v oblasti pupku. A to je první příznak, že vaše tělo produkuje příliš mnoho kortizolu, hormonu, který tuk nutí hromadit se právě v této oblasti, jako dlouhodobá zásoba. Neklamným příznakem skutečnosti, že jste vlastníky "stresového břicha" je jeho tvrdost. Nejpravděpodobnější příčinou vzniku takového břicha je nepravidelná a nekvalitní strava. Nejspíše také pijete příliš mnoho kávy.

Rychlý plán nápravy
> Začněte chodit dříve spát: Nebo později vstávat. Ženy, které špatně, nebo málo spí, mají narušen proces produkce leptinu - hormonu upravujícího chuť k jídlu a látkovou výměnu. To je důvod přejídání, jsou unavené a mají velkou chuť na něco sladkého, protože jim to dodává energii.
> Vyzkoušejte techniky hluboké relaxace. Meditace, jóga, teplá koupel před spaním, hodí se cokoli, pokud Vás to uklidňuje. A pozor: nepijte více, než dva šálky kávy denně.
> Cvičení nepřehánějte: Neúměrné zátěže v rámci kardiotréninků vedou ke zvýšené produkci kortizolu. Zátěžový sport není nic pro Vás. Zkuste něco uvolňujícího, například dlouhé procházky.
> Pijte minerálku s hořčíkem. Hořčík Vám pomůže při zklidnění a uvolnění. Pokud nemáte rádi minerálky, kupujte si listovou zeleninu s tmavě zelenými listy, nebo para ořechy.
Hlavní rada: Heřmánkový čaj a jóga Vám pomohou uvolnit se a snížit hladinu kortizolu. To Vám umožní začít hubnout.


PEJSEK

Takovéto bříško mívají přehnaně starostlivé maminky nebo lidé, kteří si zoufale budují kariéru. Dokonce se stává, že tento typ mají ti, kdo se přehnaně vysilují v tělocvičně. Důvod je ve všech třech případech jeden a tentýž: neúměrná zátěž zad. Ta nutí břišní svaly "valit" se dopředu.

Rychlý plán nápravy
> Základem všeho je správné stravování. Přidejte vlákninu; musíte za každou cenu zlepšit funkci trávicí soustavy. Zřejmě často trpíte nafouklým břichem, zácpou nebo jinými problémy, spojenými právě se špatným trávením. Velmi účinný je chleba s otrubami a listová zelenina.
> Vynechte dřepy. Páteř by Vám zkřivily ještě více. Místo toho nasaďte ráno několik ásan z jógy - takových, které posilují zádové svaly.
Hlavní rada: Zamyslete se nad zdravím svého žaludku. Vyhněte se bolestem břicha, pijte více vody, jezte lehce stravitelné potraviny: zelenou zeleninu, lehká masa bohatá na bílkoviny, např. ryby a kuře.


MATEŘSKÉ

Toto samozřejmě vlastní ženy, které nedávno rodily. Mají velké tukové záhyby. Uklidněte se. I ty nejštíhlejší a na sebe opravdu náročné ženy potřebují minimálně šest týdnů, aby se vrátily ke svým obvyklým proporcím. Budete se muset zaměřit na procvičování svalů v pánevní oblasti a na bocích.
P. James říká, že nejčastější chyba, jíž se maminky dopouštějí, je podlehnutí touze běžet okamžitě do tělocvičny. Doporučuje dát si se cvičením naopak pauzu dva až tři měsíce. Organismus se potřebuje adaptovat na "netěhotenské" podmínky.

Rychlý plán nápravy
> Užívejte rybí tuk. Začněte třemi tobolkami každý den při jídle. Pokud Vám tento zvyk zůstane po zbytek života, bude to jen dobře. pozor - žlučníkáři, zde se nejprve poraďte s lékařem.
> Vyzkoušejte "hodné tuky": ořechy, olivový olej a olivy. Každý den. Pomáhají spalovat špatné tuky a efektivněji využívat vitamíny v potravě. Navíc Vám pomohou v boji s chronickou únavou. A to je pro unavené maminky veliká pomoc.
> Soustřeďte se na svaly v pánevní oblasti. Budou-li pevné, zmizí bříško rychleji.
> Nedělejte dřepy. Pokud neposkytnete břišním svalům možnost se po zátěži těhotenství a porodu obnovit, zůstanou povolené.
Hlavní rada: Naučte se spát ve dne. Použijte tmavé závěsy, rolety. Před spaním se večer trochu protáhněte.


NAFOUKLÉ

Pokud Vás pravidelně večer trápí nafouklé břicho, máte problémy se žaludkem. Téměř vždy je to vyvoláno nestravitelností nějaké potraviny, někdy dokonce alergií. Je-li to chronické, pak jste mimořádně konzervativní, pokud jde o jídelníček. Postarejte se o jeho zpestření!

Rychlý plán nápravy
> Nejčastější je intolerance lepku (chleba, těstoviny, cukrářské výrobky, pizza, zákusky, kroupy), dále alkoholu a droždí (pivo, sušenky, pekařské výrobky) a mléčné bílkoviny (sýry, mléko, máslo). Něco z tohoto seznamu nejspíše způsobuje, že se vaše břicho nafukuje.
> Zkuste tedy tyto potraviny přestat jíst / bez lepku. Alespoň dva týdny. Podle toho, co se po tuto dobu bude dít s vaším břichem, pochopíte, o co asi jde. Pokud se nafouknutí nevrací, zkuste se ve stravě přeorientovat na maso, ryby, vejce a zeleninu.
> Zařaďte hodnotné snídaně. Nafouknuté břicho je přízrakem pronásledujícím osoby, které nechtějí snídat, ale nevědí, kdy přestat s večeří. Snažte se jídlo důkladněji žvýkat a pijte více vody.
> Neúměrně nafouknuté břicho je také často důsledkem nevyvážené mikroflóry střeva. Pijte dostatek probiotik - například v kefíru, jezte jogurty, proBio kultury. Jakmile normalizujete poměry ve střevě, nafouknuté břicho zmizí.
Hlavní rada: Věřte nebo ne, ale to nejlepší, co můžete pro své bříško udělat, jsou dechová cvičení. Každé ráno se položte na záda, zcela se uvolněte a začněte zhluboka dýchat. Ne hrudníkem, ale břichem. Udělejte najednou aslepoň deset nádechů a výdechů. A také se snažte jít po jídle na malou procházku.






 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Aktuální články

Reklama