- Jako hrdá Češka se za Čechy stydím

13. dubna 2013 v 18:49 | Lena |  - Jsem Patriot


Není to zase tak dávno, kdy se k sobě lidé chovali přeci jen trochu jinak, než je tomu v poslední době. Nestřílelo se, vnuci neokrádali své prarodiče, nebyli napadáni a okrádáni občané, kteří se nemohou bránit - lidé závislí na invalidních vozíčcích, důchodci, nebo děti. Nebylo tolik šikany, falše, podvodů, lži, navíc, aby toho nebylo málo, tento nepřirozený fenomén má narůstající tendenci.

Všechny tyto zmiňované aspekty se dají shrnout do jednoho slova: ZBABĚLOST
Jen zbabělý tvor, bez svědomí může něco takového udělat. Tohle vše, co se děje kolem nás, nemají na svědomí lidé. Člověk by totiž nikdy nic takového neudělal. Člověk naopak druhým pomáhá a podporuje ostatní. Něčeho takového je schopno jen monstrum, které je na míle daleko vzdáleno čemukoli lidskému...


A naše země?
Česká republika, byť stát malý, přesto jsme měli světu co nabídnout, čím se pochlubit a ukázat, že i malá země má velmi šikovné a schopné lidi. A pak, na velikosti nezáleží, velikost kvalitu rozhodně nezaručuje. Naše šikovné, české ruce uměly vyrobit nádherné sklo, porcelán, které je dodnes ozdobou mnoha známých staveb a rezidencí po celém světě.
Vyráběla se u nás velmi kvalitní obuv, vyvážela se do celého světa, ve velké míře také na východ, do Ruska a snad z jakési vděčnosti za to, že nás "osvobodili" jsme možná i odpustili velmi vysoké částky, které tato země dodnes našemu státu dluží. Ale zde je možné, že od nich máme zase na oplátku zdarma jiné produkty, které se k nám "dováží", aby byla výše tohoto dluhu snížena. Nebo, že by tento dluh byl již velkoryse smazán, odpuštěn a zameten pod koberec? (Nový dodatek 2014: Aktuálně byl tento dluh údajně konečně zplacen)
Co se české obuvi týče, dodnes mají v mém botníku své čestné místo krásné kožené lodičky, které mé nožky doprovázely po parketech na vlnách "valčíků" mých tanečních kurzů.. Byly to opravdu kvalitní botky, vyrobeny na kvalitním "kopytě". Měly správný sklon a splňovaly naprosto vše, co se po obuvi vyžaduje, pohodlnost nevyjímaje.
A jak je to dnes? Do kamenných obchodů se mnohdy paradoxně dovážejí ze zahraničí jakési šunty, které tam dotyční obchodníci koupili za "babku" ve výprodeji a zde za ně po českých zákaznících vyžadují těžké peníze. Tato obuv je určena spíše do vitríny, ne k nošení. Vzhled, ani kvalita této ceně v žádném případě neodpovídá.

Nebudu zde vyjmenovávat vše, čím vším se mohla naše republika předvést ostatním zemím. Nebylo toho málo. Dnes se u nás sice také vyrábí, ale punc české značky, která je v podvědomí přirozeně spojena s hrdostí Čecha, se jaksi rychle vytrácí a nenávratně mizí v hlubinách zapomnění..

Faleš a ubohost českého národa
Pokud se znovu vrátím k "osvobození" naší země, ještě "nedávno" se v kalendáři jako toto datum označoval 9. květen.
Z vyprávění pamětníků na období války je mi známo, že vláda jaksi těmto našim osvoboditelům poklonkovala, například v tom, že si od nich nechali "radit", jak postupovat v zemědělské oblasti - pěstování různých plodin atp, ve stavebnictví a jiných sférách. Paradoxně - přesto, že my, český stát jsme v těchto oborech byli na tak dobré úrovni, že jsme spíše my, mohli radit jim. V tomto to byl tedy pořádný krok zpět. Ano, určítý vděk za to, že pro nás mnoho ruských vojáků nasadilo, a také přišlo o život je rozhodně na místě. Nicméně - co hrdost? Každý občan každé země je přirozeně hrdý na svou státnost, své umění a šikovnost, a proto není třeba nikomu poklonkovat. Hrdost = zachování své lidské identity.
A co se stalo s datem 9. května? Když se vítr obrátil na západ, stát český obrátil kabát a "pravda" o osvobození naší země se posunula na 8. květen, jako mávnutím proutku. A údajně nás neosvobodili Rusové, ale Američané. Zvláštní gesto. Z ničeho nic, najednou taková změna. Člověku v hlavě vyvstane otazník. Kde je tedy pravda?
Dá se tato změna v datu brát, jako určitá faleš, ubohost, výsměch a nestálost občanů naší země, kteří si neumí stát za svými názory??
Tím jsme totiž ukázali světu, že nejsme hodni, aby nás ostatní brali vážně. Chování, "kam vítr, tam plášť" se nikdy nenosilo a nenosí, není to přirozené. Tak se člověk nechová. Tak se chová jen někdo, kdo se stydí za svou identitu, za to, kým je, někdo, kdo si neumí stát za svými názory, slaboch a zbabělec, bez jakékoli národní hrdosti, který se kdykoli natolik sníží, že bude jiným líbat zadky. A stejně nám to není nic platné. Například, mnozí obyvatelé USA ani neví, kde nějaké Česko leží. Jak by to také mohli vědět, když se ve světě již pomalu nemáme čím představit?
Pod hrdou, českou značkou se již mnoho nevyrábí, nevytváří, vše se rozprodalo, rozkradlo, na našich polích se pěstuje jen řepka, na úrodné zemině Hané se postavily solární panely, navíc, na tuto energii, my drobní spotřebitelé doplácíme za svých peněženek. Ba co víc - jelikož je mezi těmito panely malý prostor a zarůstající tráva se tak nedá upravovat, údajně se zasypává chemikáliemi, které jejímu růstu zabrání. Ovšem - s jakými důsledky? Nemůže se stát, že tyto chemikálie vsáknou do půdy, a později možná i do podzemních vod? Na takto mrtvé a otrávené půdě se v budoucnu nebude moci nic živého pěstovat.
Jako republika nejsme v "pěstování" potravin soběstační. Jsme tedy svým způsobem závislí na jejich dovoz z jiných zemí, a to je kámen úrazu. Vše kolem nás, ve světě, se pere, vše bublá, jako v papiňáku a pokud k něčemu dojde, a to samozřejmě nikdy není vyloučeno, těžká přírodní katastrofa, válka, okolní země se na nás s největší pravděpodobností vykašlou a my nebudeme mít co jíst. A na otrávených polích a unavené půdě si toho moc nevypěstujeme.

Není to zase tak dávno, kdy jsem si prohlédla prezentaci, kterou se každá země představuje světu. Člověk, který tento typ prezentace zhlédne si o dané zemi udělá představu a dle jejího obsahu následně vyhodnotí, zda je daná země pro něj, jako pro turistu, či jinak zajímavá a bude mu stát za to ji navštívit. Je tedy velmi důležitá! Tato prezentace naší země byla velmi strohá a nic neříkající. O České republice jsem se tedy dozvěděla, že jsme zemí pivařů a pěkných holek, no nic moc. Možná nějaká ta památka. Zmínka o důležitých osobnostech, které naší zemi a celému světu něco daly evidentně chyběla a nejen to. Nuda. Bez jiskry.
Navíc, i to pivo nám chtějí nacpat do plastových lahví, a to kdekdo ví, že plast nepříznivě ovlivňuje kvalitu i chuť. A hezké holky? Proč myslíte, že k nám jezdí takové množství "mužů" z okolních zemí, mladí Angláni si zde zajedou na víkend atp. Ano, vážení za lehkýma děvama, do bordýlků!!!! Česká republika je totiž ve světě známa, jako jeden velký bordýlek s velkým počtem prodejného zboží (...., které se za peníze velmi lehce poníží a dobrovolně ze sebe udělají hračku, kus bezcenného hadru a budou se na kolenou "plazit" po zemi, před tím, kdo zaplatí).
Takže? Česká republika - národ pivních pupků, památek a prodejných šlapek.
Bravo!! Výše jsme to opravdu dotáhnout nemohli.
A jelikož mnoho náctiletých po absolvování školy odejde pracovat do zahraničí, protože za stejnou práci tam dostanou vyšší plat a ceny potravin a různých produktů jsou tam na podobné úrovni, a ti co zde zůstanou budou pracovat do cca 70ti let, budeme také národem důchodců. Paradoxem je, že se setkávám s tím a vidím i slyším, že již 50ti letí lidé mají problém sehnat zaměstnání. Budou tedy v takovéto následnosti lidé více krást?
Společnost se pomalu, ale jistě rozděluje na bohaté a "žebráky".
Takže? Ještě jednou. Česká republika bude národem pivních pupků, památek, šlapek, žebráků a zlodějů?

Naše země, z hlediska charakteristiky zvířetníkových znamení spadá pod znamení Lva. Dokonce ho máme, jako symbol ve státním znaku. Ale. Lev je ztělesněním hrdosti, důstojnosti a vznešenosti. Tyto vlastnosti však v národu českém neshledávám. Vy snad ano, milí čtenáří??
Jediné, co v poslední době vidím jsou lidi, kteří po vzoru českého hloupého Honzy dle stejnojmenné pohádky, sedí za "pecí", pijí pivo, roste jim pupek a s nohama na výložce čekají, až je z tohoto blafu naší země "osvobodí" rytíři z Blaníku..


STYDÍM SE ZA TEBE, NÁRODE ČESKÝ..






- Tento článek je chráněn autorským právem -
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Aktuální články

Reklama